Monday, April 11, 2011

CERITA SAYA..


hai.....assalamualaikum semua, nama saya irfan. saya berumur 1 tahun 2 bulan. hari ni, saya nak tolong mama saya update blog. dah lama mama tak update blog dia..jadi biar saya tolong mama..
hehe

 di sebabkan saya yang update blog, jadi cerita ini ialah cerita saya. 

cerita mama tiada di sini..
 
 
 harini saya nak bawak kawan-kawan pegi jalan-jalan dekat laman budaya Shah Alam. 
hai semua, ini pintu depan laman budaya..

 ok, cuba tengok tangan saya. di sekitar taman ni ada banyak sangat pokok-pokok dan bunga-bunga..maaf ye kawan-kawan, saya tak dapat tunjuk dekat-dekat sebab mama saya kata kalau pegi dekat sana nanti dia cubit..mama saya suka cubit pipi saya kalau saya degil.


semua dah nampak pintu gerbang? jadi jom kita masuk dalam

  ok kawan-kawan, dekat depan sana ada banyak awek -awek cun tengah jalan-jalan..jom pegi usha..mana tau kot-kot ada awek cun macam mia sara..mama saya kata kalau nak cari awek cari yang comel
macam mia tu..hehe

opocot!! tekejut saya. ingatkan ape tadi.
rupanya kucing hitam tengah melintas depan saya.
tepi sikit kucing, nanti saya pijak kaki kau baru tau!

 lepas saya letih, saya pun berehat-rehat sebentar di kerusi panjang dekat taman tu..tapi saya tak pandai naik sendiri..papa saya yang dukung saya..comel kan saya

 lepas bosan duduk dekat kerusi tadi, saya duduk pulak dekat kerusi ni..tapi saya tak suka kerusi ni..sebab tu saya berusaha nak turun.

 bila cuaca terlalu panas, saya tak selesa..saya pun rasa sebak dan macam nak menangis.
saya memang cengeng orangnya...tapi orang jawa panggil gembeng, orang negeri sembilan panggil kememe.
tapi saya kata WHATEVER!

 jadi, saya pun menangis. kalau tengok mulut saya tu mesti semua dah tau saya nangis kuat ke tak
 kan
 lepas nangis saya main semula..saya suka belakon sebenarnya..tadi saya ngade-ngade saje

 saya gmbira masa ni..yeay! yeay!

 lepas saya letih saya pun duduk dekat depan tasik

ni mama saya..dia gemuk kan kawan-kawan? mama saya degil.papa saya selalu suruh mama pegi jogging. tapi mama saya tanak..mama kata kat saya, tido lagi best
 ni saya cuba nak lari jauh-jauh dari mama saya

 tu saya tunjuk awek lagi..papa pun tunjuk awek juga..mama saya tak marah sebab mama saya sporting.

hai semua, saya duduk celah batu.macam anak jin

saya nak balik dah ni..sebab saya dah terberak dalam seluar.

bye!

2 comments: