Monday, February 7, 2011

Happy Sweet Party at Home

Yeay..selamat sudah party like this yang di hajatkan sangat oleh saya..party ni simple mimple jek weih..jemput kengkawan terdekat dan terrapat sajo...yang lelain tu bukan tak mo jemput, tapi ape kan daya rumah kami ni kecik sejemput je...takut kang ada yang tersorok kat bilik kecik pulak..hahaha..tak kan lah...

berbekalkan sehelai baju tido bintat-bintat biru berseluar yengki..seluar yengki tu seluar ape?hahaha...ku gagahi juga menghapdate blog yang bagai hidup segan mati pun segan.....ok, sambung story, seperti dijanjikan kepada bapak ngan anak nye sekali maka 29 Januari 2011 diadakan la jugak party like this tersebut..tak buat kang tak de pulak kenangan kau dan aku ye tak??

....arakian, di sebuah rumah pangsapuri hendaknya, berdedai-dedai lah orang-orang di luar sana hadir ke upacara belah kek tersebut...konon-konon si emak nye hendak pulak mengadakan majlis bertema-tema bagai...konon green party adanya, tapi apekan daya, rumah pun sudah berwarna kuning tak hengat, jadi lupekan saje la niat itu...mahu mencari belon hijau juga seperti tak kelihatan di kedai-kedai...sudah la si emak..lupekan saja. tahun depan la nampak gayanya...ditambah lagi dengan preparation yang last menet itu, maka, carca marba sudah jadinya majlis tersebut...maka, diputuskan tema majlis tersebut warna warni nampaknya...suke hati la tema ape pun, janji rock..eh..janji meriah..

adapun majlis hari jadi tersebut tidak lah berdedai-dedai yang datang, cuma sebilangan saje..yang lain ada urusan rasmi yang tak dapat di elakkan..tak pe..ada juga la sahabat-sahabat yang lama tidak ketemu datang meraikan...alhamdulillah..trimas-trimas...

kerana eksaited terlampau oleh si emak, maka dengan suka rela nya dia menggunting mengerat kertas warna warni untuk meraikan hari jadi anak yang kesatu..bagi meriah sikit kononnye..si bapaknya pula meniup-niup belon seperti gemok nampaknye dia..hampir pengsan kerana tidak cukup nafas...mujur tidak pengsan jika tidak terpaksa pula membuat CPU..eh..CPR.. pukul 3 pagi juga sudah nya aktiviti tersebut..tak pe, demi anak dan suami terchenta ku gagahi jua..




sesudah siap kerja-kerja tersebut, maka kami pun tido la, letih yang amat..maka hari esok nya tiba..tapi apekan daya, si birthday boy itu menangis sekuat hati, kerana tidak di beri tido semata-mata untuk memotong kek hari jadi, tapi si birthday boy sorang lagi tidak pula menagis..malah tersenyum lebar pula semasa memotong kek tersebut..hahaha..bongokss..spoil sungguh itu budak...sabar..sabar..

 bergenang air mata sudah..

tahan dik..tahan..jangan nangis sekarang...

ok nangis..
kuat lagi..huwaaa...terus tak encem..
kek di beli khas dari Secret Recepi, strawberi choc ke hape payah pula nak di sebut, sudah berada di KL, selera juga perlu seiring, tak klass la pulak kalau membeli kek hari jadi di Kedai Kek Heng Seng...hahaha...maka rabak sudah RM80 hanya untuk membeli kek semata...tak mengapa, setahun sekali apa salahnya....tapi malangnya, rupa tak seindah harga pula dia..


dan sahabat handai serta saudara mara yang hadir memberi sokongan hadiah, terima kasih la banyak-banyak..ada bagi kasut, buku, baju, mainan dan macam-macam lagi...(padahal tu je hadiah nya) oh telupa pula jip mainan untuk dibawa bersiar-siar di sekitar rumah di beli oleh papa di pasaraya HERO..hahaha memang tak klass, dan juga baby seat yang di beli oleh mama di ikea..beli hadiah kat ikea baru klass dik kan...hehe...gurau, harga hadiah dari papa dan mama lebih kurang sama je. adil dan saksama..
berikut adalah rakan taulan yang hadir, banyak lagi gambo tapi malas nak masukkan...
HAPPY BIRTHDAY IRFAN (28 JAN 2010)..muda lagi..
HAPPY BIRTHDAY PAPA (20 JAN 1982)..tua sudah..




ini bukan rakan taulan, ini donashi, sponsored by Pak Long Adeep the photog




No comments:

Post a Comment