Monday, March 28, 2011

SILENT KILLER!

Assalamualaikum semua...

silent killer tu bukan ape pun...
tu tajuk seminar yang  di paksa pegi oleh organizer
lecturer ugut kalau tak pegi potong markah final
what the??!!


akibat ketakutan di potong markah, 
jadi saya pergi la jugak
tempat adalah di Hotel UiTM
kerana UiTM sedang mengamalkan perbelanjaan berhemah,
maka gunakan saje la HOTEL UiTM..
JIMAT

semangat jadi makin membara apabila di beritahu 
ada LUNCH FREE DI HOTEL UiTM..
yeay!! itu yang kita nak dengar sebenarnya!

Rupenye ye kawan-kawan penceramah pada hari itu adalah seorang DIETITION
tahu dietition tu hape?
eh..tak..tak...dietition tu bukan orang gemuk tengah diet
tapi seorang pakar pemakanan..

di bawah ialah pakar pemakanan tersebut
 (dia bukan gemuk, dia mungkin pregnant..
seorang dietition tak mungkin gemuk)

saya menadah telinga saje bila dia mengutuk-ngutuk fast food kesayangan saya!
padahal dah janji ngan hasbend kite nak pegi makan KFC lepas habis seminar..
isk..iskk.. 
siapa pembunuh dalam senyap kita?
pembunuh dalam senyap kita ialah MAKANAN ye kawan-kawan
ingat tu! INGAT!
Heeeeheee

Apa akan terjadi jika kita tak jaga pemakanan ye kawan-kawan?
tengok je gambar tu..baca sendiri..
malas nak explain.
kalau tak nampak pakai cermin mata!

macam biasa la, sebelum dan selepas seminar kita gambo-gambo dulu..
hehe..

 diorang ni sambil dengar ceramah, sambil kunyah bekal ..
seperti keropok ikan pedas, roti, coklat bulat-bulat, biskut, gula-gula dan lain-lain
memang tak bermotivasi langsung nak jaga pemakanan
  kikikikikiki....


 "saya hanya makan makanan sihat setiap hari, ikan yang di stim dan di panggang dan saya tidak mengambil gula dan garam yang berlebihana,..saya juga sangat berdisiplin mengikut setiap peraturan pemakanan dalam piramid makanan. selain itu, saya juga tidak makan nasi ayam penyet dengan lahapnya di medan selera depan cybernetics. sekian penipuan testimonial saya.."



 lihat, saya masih kelihatan gembira dan ceria walaupun di perli-perli tentang cara pemakanan yang di ambil setiap hari.

langsung tak terasa hati..haha..

weih korang..saya tak ingat bnyak sangat ape dietition tu cakap, tapi yang paling terpahat dalam hati dia kata sape nak diet, sarapan pagi kite boleh diganti dengan 3 biji KURMA..3 biji ye rakan-rakan..bukan 30 biji!!!

as a conclusion,
seperti yang dijanjikan lepas ceramah ada LUNCH FREE
ada lauk ayam, lauk ikan, lauk tempe,sup ayam, semua saya bedal..
oh tidak dilupakan sepotong tembikai..
takut-takut pakar pemakanan tadi round table tengok lauk saya.
jadi untuk cover line
amik la tembikai sepotong
..haha..
ceramah tersebut mungkin berkesan pada orang lain tapi bukan pada saya


TATA!




2 comments:

  1. best sgt ur blog miss saufee..penulisan yg begitu natural..freedom of speech :)

    ReplyDelete
  2. iyo lah tu...hehe..dtg jenguk2 slalu okeh

    ReplyDelete